تفاوت‌های زوج درمانی از راه دور و زوج درمانی حضوری

تفاوت‌های زوج درمانی از راه دور و زوج درمانی حضوری
14 تیر 1403

 

تفاوت‌های زوج درمانی از راه دور و زوج درمانی حضوری

زوج درمانی از راه دور،

☘️به وقت زندگی ،زیبا زندگی کنیم☘️

 علاوه بر اینکه یک تغییر انقلابی در این روش درمانی است، باعث شده شرمندگی افراد از دریافت مشاوره دیگر دلیلی بر امتناع از مراجعه به مشاور نباشد. از دیگر مزایای این روش مشاوره و تکنیک های زوج درمانی، بیشتر در دسترس بودن آن و کم هزینه‌تر بودن آن است.

زمانی که زوج، از راه دور با درمانگر خود در ارتباط هستند، اول؛ مراجعین این فرصت را دارند که هرآنچه که دلشان می‌خواهد بدون هیچگونه احساس شرم بیان کنند. دوم؛ بیان و نوشتن مسائل و مشکلات توسط طرفین قبل از ارائه به مشاور خود به فهم بهتر مشکل کمک می‌کند و خود یکی از مراحل حل مسئله به شمار می‌رود.

این فرمت مشاوره به خصوص برای زوج‌هایی مناسب است که یکی از آن‌ها اغلب در سفر‌های کاری به سر می‌برد و یا برنامه‌های کاریشان باهم متفاوت است و نمی‌توانند همزمان در اتاق مشاوره حاضر شوند. همچنین زوج‌هایی که مسئولیت تربیت فرزند را به عهده دارند هم بسیار می‌توانند از این روش درمانی سود ببرند.

چرا برخی از دریافت مشاوره زوج درمانی اجتناب می‌کنند؟

بدفهمی چیستی زوج درمانی گاهی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که زوجین را از مراجعه به مشاور و درخواست کمک بازمی‌دارد. برخی تصور می‌کنند که زوج درمانی فقط برای مشکلات حاد، مثل اعتیاد یکی از طرفین، مفید است. برخی دیگر هم زوج درمانی را آخرین مرحله قبل از جدایی در نظر می‌گیرند.

یک سری زوج درمانی را به عنوانی راهی می‌بینند که در آن می‌توانند به پارتنرشان ثابت کنند که مشکل از آنهاست. بسیاری از افراد هستند که اصلا خبر ندارند زوج درمانی در چه گستره‌ی وسیعی از مشکلات می‌تواند کمک کننده باشد. آن‌ها نمی‌دانند که با دریافت مشاوره از یک متخصص، روند کلی رابطه شان را بهبود می‌بخشند و این مسئله در نهایت به سلامت و رضایت فردی می‌انجامد.

اگر شما هم تجربه‌ی دریافت مشاوره‌ و استفاده از تکنیک های زوج درمانی یا مشاوره‌ی ازدواج دارید، تجربه‌تان را با ما درمیان بگذارید.

 

اشتراک گذاری:
مطالب مشابه
دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
0 از 5