آیا مشاوره ازدواج برای زوج های درگیر کار می کند؟

آیا مشاوره ازدواج برای زوج های درگیر کار می کند؟
14 تیر 1403

 

آیا مشاوره ازدواج برای زوج های درگیر کار می کند؟

☘️به وقت زندگی ،زیبا زندگی کنیم☘️

توسط دیوید استانیسلاو | 7 اکتبر 2020 | درمان

به نظر می رسد که شما و زن یا شوهرتان برای همه چیز دعوا دارید. شما مدام در تضاد هستید. شاید کسی حتی امکان درخواست طلاق را مطرح کرده باشد. قبل از اینکه رابطه خود را رها کنید، ممکن است بخواهید مشاوره ازدواج را به عنوان تکنیکی در نظر بگیرید که برای زوج هایی که در تعارض هستند کار می کند.

مشاوره ازدواج به همسران در بهبود سلامت عاطفی کمک می کند

اگر شما و همسرتان در تعارض هستید یا قصد طلاق دارید، ممکن است باور نداشته باشید که مشاوره ازدواج موثر باشد. ممکن است نگران باشید که درمانگر با همسرتان کنار بیاید یا به او اجازه ترک رابطه بدهد.

درست است که سال‌ها پیش، شخصی نظرسنجی انجام داد که نشان می‌داد بیش از یک سوم زوج‌هایی که در مشاوره ازدواج بودند، در نهایت طلاق گرفتند. با این حال، این مطالعه نتیجه تمرکز بر درمانگران بدون آموزش و مهارت برای ملاقات با زوج ها در جایی بود که آنها هستند و ابزارهایی را که برای با هم ماندن نیاز دارند به آنها آموزش داد. در عین حال، 67 درصد از زوج‌هایی که از رویکرد متفاوتی در مشاوره ازدواج استفاده می‌کردند، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط خود بودند.

اخیراً، انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا گزارش داد که 90 درصد از زوج هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می کنند، احساس می کنند که سلامت عاطفی آنها با این روند بهبود یافته است. این نشان می دهد که مشاوره ازدواج در صورتی کار می کند که شما و همسرتان متعهد باشید و درمانگری پیدا کنید که از تکنیک های مناسب با شرایط شما استفاده کند.

ارتباط کلیدی برای زوج های درگیر است

زوج ها بر سر مسائل مختلفی از خیانت تا مشکلات مالی با هم درگیر می شوند. با این حال، هسته اصلی بسیاری از مشکلات زناشویی، ارتباط ضعیف است. شما باید بتوانید احساسات و اهداف خود را برای رابطه توضیح دهید و به پاسخ های شریک زندگی خود گوش دهید. در بیشتر موارد، مشاوره ازدواج شامل آموزش تکنیک هایی به شما و شریک زندگیتان برای بهبود ارتباطات است. با استفاده از راهبردهای یکسان و زبان یکسان، شما و همسرتان می‌توانید زمانی که مکالمه مهم است به یکدیگر علامت بدهید و شانس خود را برای رویارویی با یک بحث دشوار بدون درگیری افزایش دهید.

مشاوره ازدواج همچنین به شرکای زندگی فضای امنی می دهد تا در مورد مشکلات خود صحبت کنند و به نگرانی های یکدیگر گوش دهند. برای بسیاری از زوج‌ها، نیاز به بیان آشکار نگرانی‌هایشان می‌تواند به دلیل اصرار به اجتناب از دعوا در مقابل بچه‌ها، برنامه‌های کاری متناقض یا حتی روال‌های روزمره ساده پنهان شود. زوج‌ها با اختصاص زمان با یک درمانگر حرفه‌ای برای تسهیل گفتگوها، به خود اجازه می‌دهند تا کارهای روزمره خود را قطع کنند و در مورد مسائل مهمی که باعث تعارض در ازدواجشان می‌شود صحبت کنند.

موفقیت در مشاوره ازدواج به تعهد هر یک از همسران بستگی دارد

در حالی که اکثر شرکت کنندگان احساس می کنند سلامت عاطفی آنها با زوج درمانی بهبود می یابد، این بدان معنا نیست که درمان هر ازدواجی را نجات می دهد. وقتی مشاوره ازدواج جواب نمی دهد، اغلب به این دلیل است که یک یا هر دو همسر به این روند متعهد نیستند. آنها ممکن است قبلاً تصمیم خود را برای طلاق گرفته باشند، تمایلی به صرف زمان یا تلاش نداشته باشند و احساس کنند که در ایجاد مشکل نقشی ندارند.

روان درمانگر شما می تواند به هر دو همسر کمک کند تا نقش خود را در رابطه شناسایی کنند و راهبردهایی را برای جلوگیری از تعارض و حل اختلاف بیاموزند. با این حال، هیچ کس نمی تواند فردی را که در مقابل آن قرار گرفته است، «تعیین» کند. این بدان معنا نیست که مشاوره ازدواج شکست خورده است. در این موارد، انتخاب صحیح ممکن است تشخیص ناسالم بودن ازدواج و تلاش برای پایان دادن به رابطه بدون تعارض به گونه‌ای باشد که به منافع فردی هر یک از طرفین احترام بگذارد.

زمان بندی همه چیز برای همسران برای اجتناب از طلاق است

درمانگران اغلب آخرین خط دفاع برای زوج هایی هستند که امیدوارند ازدواج خود را نجات دهند و از طلاق اجتناب کنند. با این حال، انتظار طولانی مدت تنها به شانس داشتن مشاوره ازدواج برای رابطه شما آسیب می زند. هر چه شما و همسرتان مدت بیشتری از کمک گرفتن اجتناب کنید، احتمال اینکه یکی از همسران قبلاً رابطه را رها کرده باشد بیشتر خواهد بود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، سخت است که آن شریک را به کار سخت ترمیم آنچه شکسته است بازگردانید.

مشاوره ازدواج می تواند پیشگیری کننده باشد نه فقط درمانی. این می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا راه های جلوگیری از درگیری را بیاموزید، نه اینکه بعد از این واقعیت از زیر کوهی از احساسات سخت بیرون بیایید. هر چه زودتر به دنبال کمک یک درمانگر باشید، رابطه شما سالم تر خواهد بود.

 

اشتراک گذاری:
مطالب مشابه
دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
0 از 5